Temas diversos. Observar, pensar, sentir, fazer crítica construtiva e refletir sobre tudo que o mundo e a própria vida nos traz - é o meu propósito. Um pequeno espaço para uma visão subjetiva, talvez impregnada de utopia, mas, certamente, repleta de perguntas, questionamentos, dúvidas e buscas, que norteiam a vida de muitas pessoas nos dias de hoje.

As perguntas sobre a existência e a vida humana, sobre a fé, a Bíblia, a religião, a Igreja (sobretudo a Igreja Católica) e sobre a sociedade em que vivemos – me ajudam a buscar uma compreensão melhor desses assuntos, com a qual eu me identifico. Nessa busca, encontrando as melhores interpretações, análises e colocações – faço questão para compartilhá-las com os visitantes desta página.

Dedico este Blog de modo especial a todos os adolescentes e jovens cuja vida está cheia de indagações.
"Navegar em mar aberto, vivendo em graça ou não, inteiramente no poder de Deus..." (Soren Kierkegaard)

sábado, 22 de março de 2014

Kilka wielkopostnych myśli. – Krótkie refleksje.


Wspaniałe krótkie myśli.

A może komuś posłużą za tło do osobistej refleksji? ... 


Wyjęte z Power Point (PPS) – strona internetowa  Sióstr Benedyktynek z Montesserrat.
(Tłumaczone z j. Portugalskiego)
WCejnog

Tabor naszych zwykłych dni

Kiedy zapominasz o sobie,
kiedy wyczerpujesz siły służąc tym ostatnim,
kiedy przyjmujesz cierpienie za towarzysza,
kiedy umiałeś przebaczyć,
kiedy już nie chcesz zysków,
kiedy podzieliłeś się tym czego sam potrzebujesz,
kiedy zaryzykowałeś  broniąc ubogiego,
kiedy otarłeś łzę niewinnego,
kiedy wydobyłeś kogoś z jego piekła,
kiedy  wnikłeś do serca świata,
kiedy  złożyłeś swoją wolę w rękach Boga,
kiedy się oczyściłeś ze swojej pychy,
kiedy pozbyłeś się  swoich niepotrzebnych drogiazgów,
kiedy czujesz się zraniony...  błyszczy w tobie, darmowo, 
światło Boga, czujesz jego obecność rozsiewającą wiosenną świeżość,
i jego zapach porusza cię i ożywia.
Już nie potrzebujesz innych skarbów.
Bóg ci towarzyszy, mówi do ciebie, chroni cię. Czujesz się jak gąbka w morzu szczęscia...  I to nie jest urojenie...
Jesteś Taborem, kóry ci się ofiaruje za darmo,
abyś zakosztował już teraźniejszości
i szedł zdecydownie, bez strachu.

Ulibarri Fl. 


Spragniony

Daj mi pić.
-           Jesteś tak spragniony że nie widzisz kim jestem?
Daj mi pić.
-           Żartujesz, Panie?
Daj mi pić.
-           Jakie schematy zamierzasz zburzyć?
Nie pytaj mnie.  Ty daj mi pić.
-           Tego mi  brakowałżby  usłyszeć to od ciebie!
Daj mi pić...
-           Ja nie mam wody, lecz pragnienie...
Daj  mi,  więc, twoje pragnienie.
...//...

Ulibarri Fl. 


Nenhum comentário:

Postar um comentário